sobota, 28 października 2023

Spotkanie autorskie Marzena Orczyk - Wilkowska


 

     Witam was serdecznie po spotkaniu autorskim z Panią Marzeną Orczyk - Wilczyńską, które odbyło się w ubiegły czwartek 😊. Spotkanie po sobie zostawiło dużo pozytywnej emocji. Autorka opowiadała o swojej powieści "Basiula". Skąd brała inspirację, jak zdobywała wiedzę potrzebną aby wpleść historię miejsca w powieść tak aby stanowiły spójną całość.


     Ja osobiście nie miałam okazji przeczytać książki, ale po tym spotkaniu jestem pewna, że na pewno ją kupię. Szczególnie, że jest w niej zawarta historia mojego miasta. Pani Marzenka jest Dąbrowianką, która kocha zgłębiać historię swojego miasta. Związku z akcentem historycznym w powieści prowadzącym spotkanie był dyrektor Muzeum Miejskiego "Sztygarka" - Arkadiusz Rybak.

    Podczas tego spotkania była możliwość też usłyszenia od uczestników, którym opowiadała rodzina  historii jaka została umieszczona przez p. Marzenę w" Basiuli". Poznać miasto z lat 30-tych. 

Nieodzowną częścią spotkań autorskich są pytania uczestników do autorki. Jak również wyczerpujące ale nie zdradzające zakończenia odpowiedzi.



Podczas tego spotkania autorka przybliżyła nam "Basiule" czytając jej fragment i jednocześnie zachęcając do przeczytania jej w całości. Przez przeczytany fragment jak i opowieść o powstawaniu pomysłu na książkę.








Jak to na takich spotkaniach bywa. Nie może braknąć zdjęcia pamiątkowego z autorem. Tak też i ja nie mogłam przegapić takiej okazji. Dziękuję za wspaniałe spotkanie, historię miejsca oraz powstawania książki. Magdzie dziękuję, że mi w tym dniu towarzyszyłaś. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz