czwartek, 9 listopada 2023

"Dziewczyna z portretu" Natalia Thiel

 Książkę poznałam dzięki book tour czytam dla przyjemności.

Po mimo tego, że zaczęłam czytać książkę, przeniosłam się na audiobook. Uważam, że został idealnie dobrany lektor do powieści.


Sama nie wiem co mogłabym napisać na temat książki. Porusza dosyć trudne tematy wojny i różnic klasowych. Chociaż zaczyna się od dopytywań wnuczki na temat portretu i listu jakie znalazła. Tajemnica skrywana przez lata w końcu ukazuje światło dzienne i przeradza się w powieść. Powrót do wspomnień Jana Dorosza sprawiło, że podczas poznawania jego i Klary historii budzą się różne uczucia. 

Książka opowiada o pierwszej wspaniałej miłości dzięki, której Janek przetrwał najgorszy okres w życiu jakim była wojna. To dzięki myśli o Klarze udawało się mu przeżyć. Klara mimo, że darzy uczuciem Jana to jest jak niespokojny duch. Myśli jedno robi drugie. Przez co ich wspólna przyszłość nie jest pewna. 

Książkę słuchałam z przyjemnością, myślami przenosiłam się do tamtego czasu. Wyobrażałam  sobie "Białą Damę" i to jak wyglądał park wraz ze stawem należący do pensjonatu. Była to podróż usłana nadzieją i goryczą czasów w jakich bohaterom przyszło żyć. Poznając historię Jana Dorosza i Klary Potockiej odczuwałam różnice klasowe jakie między nimi były i miałam wielką nadzieję, że jednak dopisze im szczęście.

Czy tak się stało i jakie piętno odbił czas wojny na bohaterach dowiecie się tylko z kart książki. Człowiek nawet nie wie jaka historia może się kryć za niewinnym portretem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz