wtorek, 6 sierpnia 2024

"Magią i odwagą" t1. Mateusz Kasprzyk

 Dziękuję autorowi za podzielenie się egzemplarzem recenzenckim swoich powieści "Magią i odwagą".

A co do samej książki muszę przyznać, że fajnie się czytało. Autor uwzględnił od jakiej grupy wiekowej książkę należy czytać, czyli 10+ ale będąc na gokartach rowerowych puściłam mojemu 4-latkowi audiobooka aby coś w tle grało i przyznam, że mój syn z ciekawością słuchał. Nie podjęłabym się tej decyzji gdybym nie przeczytała ok pół książki, więc spokojnie. 


Jeśli chcecie aby dzieci rozwinęły wyobraźnię a przy tym w przyjemny sposób zapoznały się z tematyką różnicy kastowej ( majątkowej, pochodzenie), zobaczenie czym warto się kierować (robiąc coś dla siebie lub z myślą o kimś innym). ucząc przy tym empatii to gorąco polecam. Tak jak wspominałam książka opisuje przygody 10 letniego chłopca, który chcąc pomóż przyjaciółce wpada w kłopoty. Książka również pokazuje jak różnie sobie radzimy ze stratą kogoś nam bliskiego ( tutaj jest mowa o matce chłopca) oraz jak ta strata wpływa na nas i innych członków rodziny. Na końcu są wyjaśnione niedopowiedzenia, co wskazuje jak ważna jest rozmowa. 

Autor sprawnie posługuje się językiem, który jest lekki i zrozumiały. Sprytnie wplatając w powieść różne wątki, co umożliwia w przyjemny sposób przeżyć wraz z bohaterami przygodę. Podczas zagłębiania się w historię spotykamy smocze statki, lud leśny ale i inne fantastyczne stworzenia, które nie zawsze są dobre.

Zapraszam do przeczytania książki i samemu ocenienia czy się podoba czy nie. Ja z pewnością jak mój syn trochę podrośnie z chęcią mu przeczytam. 


Ps. Jest organizowany book tour z książką chętnych zapraszam do zapisów. Link podaje niżej.

Zapisy na book tour "Magią i odwagą" t1. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz